menu

We go international

‘Hey Breda’ nodigt iedereen uit ambities van de stad waar te maken.

Aanpak 1

Internationale aantrekkingskracht

Breda heeft een prima uitgangspositie om internationale bedrijven aan te trekken en te behouden. Samen met partners uit regio, provincie en ook nationaal richten de Bredase acquisiteurs hun pijlen op internationale hoofdkantoren en creatieve of technologische bedrijven. De feiten liegen er niet om: uitbreiding van de internationale school, een groeiend aantal internationale studenten, grensoverschrijdende samenwerking, internationale evenementen en in 2020 een etappe van de Vuelta. Lees meer

Aanpak 2

Bredase bedrijven internationaliseren

De stap naar ondernemen over de grenzen heen en toegang tot internationale markten moet gemakkelijker worden voor het Bredase MKB. Vooral technologiebedrijven bieden producten voor de wereldmarkt en kunnen over de grens groei realiseren. Vandaar samenwerking met regionale, nationale en internationale partners. Tegelijkertijd gaat Breda zich sterker profileren op de internationale markt voor zakelijk toerisme. Ook worden festivals zoals Playgrounds en Graphic Matters gekoppeld aan economische activiteiten. Lees meer

Aanpak 3

Internationaal leefklimaat

Het is belangrijk dat internationale bedrijven, werknemers en studenten zich goed thuis voelen in Breda. Daar houden we rekening mee op alle beleidsgebieden die het vestigingsklimaat beïnvloeden, van wonen tot cultuur en van sport tot mobiliteit en duurzaamheid. Communicatie wordt intensiever en tweetaligheid staat voorop. Het Platform Breda Internationals draagt bij aan een levendige internationale community. Lees meer

‘Hey Breda’ nodigt iedereen uit ambities van de stad waar te maken.